AUTOMATISKE VEIbommer

Vi leverer i hovedsak automatiske veibommer fra vår hovedleverandør på bommer, BFT. Vi leverer og monterer veibommer iht gjeldende normer og sikkerhetskrav. For oss er det viktig at kunden får den beste og mest kosteffektive veibommen til sitt formål. Ikke minst er det viktig å knytte dette mot «riktig» adgangskontroll/styring.

Vi monterer automatiske veibommer for industri, hytteområder, parkeringsplasser, varehandel, Forsvar og andre statlige etater.

Våre veibommer kan styres via fjernkontrollere, GSM, Apps, Webkontroll/tidsur, kjøretøysløyfer i bakken, kortleser, kodelås, trykknapper m.m. Kan også knyttes opp mot diverse betalingsløsninger og kassakodesystemer for eksempelvis byggevarehandelen. 

Vi har lang erfaring med bommer og automatikk. Vår kunnskap og kvalitet er din trygghet.

IMG_20171012_150450.jpg
BFT Allsikring OSN.jpg

BFT Access Automation

Vi leverer 3 typer automatiske veibommer fra BFT. BFT Giotto som er en rimelig bom som passer til de fleste formål. Maxima Ultra serien som er en robust bom produsert for intensiv bruk.

BFT Maxima Ultra 36

Stilfull og robust bom for høyintensitetsbruk. Vår toppmodell. Leveres i lengder 3 til 6m.

  • Tilleggsutstyr:

    • Ledbelysning på bomrør (rød:lukket og grønn:åpen)

    • Diagnose og R/G lys i topp av bomkasse. Fargen indikerer feks type feil/skade/servicebehov

 
 

BFT Giotto

Designmessig pen, robust og økonomisk bom. Leveres i lengder fra 2 til 5m.

  • Tilleggsutstyr: Ledbelysning på bomrør (rød:lukket og grønn:åpen)

 

BFT Maxima Ultra 68

Robust og kraftig bom som benyttes hvor det er behov for lengre bomrør og/eller kraftigere bomrør. Produsert for høyintensitetsbruk. Lengder opp til 8m.

  • Tilleggsutstyr: Ledbelysning på bomør.

Sikkerhet

Type sikkerhet som benyttes på bommer avhenger av vei og grunnforhold. I hovedsak benytter vi to løsninger for å opprettholde nødvendige sikkerhetstiltak.

  1. Sikkerhetsslynge som legges i betong eller asfalt. Her benyttes det eksempelvis asfaltskjærer som lager en smal kanal for deteksjonsslyngen. Når et kjøretøy kjører over eller stopper over denne slyngen vil bomrør forholde seg i åpen posisjon. Hvis bommen er på vei ned og et kjøretøy kommer over slyngen vil bommen stoppe og gå i åpen posisjon.

  2. Fotoceller som gir impuls til bommen om å åpne seg når strålen fra fotocellen blir brutt av kjøretøy eller andre gjenstander. Hvis bommen er på vei ned og et kjøretøy bryter strålen vil bommen stoppe og gå i åpen posisjon.

I tillegg har mange bomrør en gummilist i underkant som reduserer skader hvis fotoceller eller slynge skulle være ute av drift.